=
28 May 2018
COMPACT RECYCLING MODULE

COMPACT RECYCLING MODULE

Guaranteed working autonomy, with a small footprint and an high installation flexibility

The recycling system enables a percentage of suctioned water to be reused thanks to the separation of a large part of the solid particles in suspension due to the presence of a combined action of two filters in series with different filtration grades.
The filtering system is designed to be installed in the sludge compartment. The filter unit can be easily adapted for installation on tanks with different diameters, always guaranteeing the same level of filtration.

Refer to data-sheet for further information.

21 November 2017
Bando POR FESR 2014-2020

Bando POR FESR 2014-2020

opportunità per una crescita sostenibile

INNOVAZIONI PER LA TRACCIATURA E LA PIANIFICAZIONE DELLA PRODUZIONE E DELLA LOGISTICA IN DINAMICHE R

Progetto cofinanziato con il Fondo Europeo di Sviluppo Regionale del Programma Operativo Regionale del Friuli Venezia Giulia

DESCRIZIONE
L’iniziativa consiste nella innovazione fondamentale del processo di gestione dei ricambi e dei componenti per la produzione attraverso un investimento suddiviso fra componenti fisiche rappresentate da magazzini intelligenti verticali, da sistemi di tracciatura del prodotto e da sistemi software dedicati a far funzionare in maniera efficiente tutti gli elementi coinvolti.

OBIETTIVO
Aumentare la quantità di prodotti pronti a magazzino e necessari ad alimentare la produzione e i ricambi; ridurre le possibilità di articoli a scorta zero; generare la possibilità di lavorare per reintegro magazzino al fine di ottimizzare i lotti prodottivi e migliorare le prestazioni economiche; eliminare le possibilità di errore; incrementare la produzione; ampliamento dei mercati nazionali ed internazionali; riduzione del lead time di approvvigionamento di pezzi di ricambio; allargamento della rete assistenza grazie ad un magazzino ricambi automatizzato e online H24; miglioramento della gestione della produzione attraverso una tracciatura puntuale dei prodotti; programmazione della produzione per reintegro scorte magazzino su tutti gli articoli standard; informatizzazione completa della gestione magazzino e tracciabilità; automazione del sistema di rilevamento e misura spedizioni in partenza.

RISULTATI
Maggiore capacità, tracciatura e gestione informatizzata ed automatizzata dei pezzi di ricambio e per la linea di produzione macchine. Tracciatura di ogni singolo pezzo prodotto per la produzione e per il magazzino intelligente. Operatività del Sistema di tracciatura dei prodotti. Coerenza dati di tracciatura con dati da gestionale. Estrapolazione esatta del peso dei colli ricambi per compilazione automatica della packing list.


Spesa ammessa € 315.462,60 – Contributo concesso € 126.185,04
CUP E41E17000140007
Bando POR FESR 2014 – 2020 Attività 2.3.a.1 DGR n. 1898/2016

24 October 2017
New VLE product range

New VLE product range

E stands for Evolution!

3 new models: constant-volume self-priming pump, featuring rubber coated lobes (VLE16 and VLE22 with Helical Lobes).

Flow ranging from 760 l/min (45,4 m3/h) to 2.274 l/min (136,4 m3/h).

Featuring a new buffer chamber providing enhanced protection against media infiltrating into the gear box.

Easy&Fast Maintenance/Replacement of lobes thanks to direct access to lobes casing from the front. No need for prior manifolds / piping disassembling.

 

Refer to data-sheet for further information.

10 July 2017
HELIX 2000

HELIX 2000

The newest vacuum pump

High vacuum, efficient cooling of all the moving parts and low noise level: the helical tri-lobe rotors guarantees greater fluid movement without any vibrations. HELIX 2000 is the new positive displacement vacuum pump with lateral injection cooling system.

Free air flow 181.000 l/min (10.860 m3/h), maximum vacuum 93%, recommended rpm at 2.100.

 

Refer to data-sheet for further information.

 

6 July 2017
WELCOME

WELCOME

Our new website is online!

The knack for improving, innovating and always looking ahead has led the company to investing in state-of-the-art technologies. JUROP is now pleased to present its new website!

The navigation on all supports is possible thanks to the automatically loading of images adapted to the screen size.

 

Enjoy it and happy surfing!

Down
Top